fredag, september 16, 2011

Hedersuppdrag

Fröken Multisport har fått en bebis. Våra liv har sett ganska olika ut de senaste 14 åren sedan jag blev mamma. Jag har varit ensamstående morsa, sen utökat min barnaskara med två till medan Fröken Multisport har bestigit berg över hela världen, klättrat på glaciärer, forsrännt omkring i landet och tävlat runtom i Europa. Så vi har inte umgåtts så mycket eller ens pratat i telefon, men någonstans alltid funnits i varandras tankar och haft koll på varandra via facebook.

Jag var såklart där med en present för att fira att hon blivit mamma och igår ringde hon och frågade om jag ville sjunga på bebbens dop. Jag kollade snabbt almanackan, konstaterade att jag inte hade något inbokat den helgen och meddelade att jag gärna sjöng. Nu gäller det bara att vi hittar en sång. Det ska verkligen bli roligt och känns som en ära att få sjunga på hennes barns dop. Hon var trots allt den första vännen jag ringde till den där dagen för snart fjorton år sedan och sa med tårar i ögonen:
- Hej, det är jag. Jag har fått en son. Jag har blivit mamma!

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Absolut ett hedersuppdrag.
Grattis till er bägge för långvarig vänskap!

Bina sa...

Tack!