tisdag, september 06, 2011

Skallgång efter Familjen Kantarell

Här förklarar Liten för mig att Sportfiskaren flyger hem till oss!

Pojkarna var hos varsin kompis, Sportfiskaren någonstans mellan Lissabon och här, vädret var underbart och jag tog med mig Liten ut i skogen i söndags. Förra året hittade vi ett nytt svampställe, inte helt nära oss, men det fanns ganska mycket svamp där och lite olika sorter. Jag chansade och åkte dit, men tänkte att det inte var någon större chans att svamparna fanns kvar. Det är ju ändå september och svampstället ligger vid ett sommarstugeområde. Döm om min förvåning när alla svampställen var orörda! Dessvärre var diket där vi hittade trumpetsvamp förra året helt vattenfyllt. Men vi fick en fin stund i skogen och med Liten på ryggen i en timme så blev det lite motion för mig också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade en hel del på de 40 min jag var i skogen i söndags. Till middag idag har jag gjort mig till och gjort en paj med gula kantareller, rödlök, soltorkad tomat, färsk basilika och chevré på det och lite äggstanning. Ska tydligen ringlas lite honung över när man ska äta. Låter så gott. Sa jag att det är bara jag som äter kantareller i familjen. Lyllos mig och stackars de andra. Undra vad de ska äta. Fil kanske? Moahhahaha! /A

Bina sa...

Recept på pajen tack!

Förr var jag nästan den enda som åt kantareller i min familj (det var jag och Stora Killen), men nu tycker alla om det : (