söndag, september 18, 2011

Det var såååååååå värt det!

Hela dagen har jag tänkt att jag måste gå ut och gå! Igår var en katastrofdag rent stegmässigt, annars var den riktigt bra med bak och kalas för Liten! Men det har ju regnat i princip oavbrutet här. Så tipsade syrran mig om att jag ju kunde ta ett Zumba-pass. Då var klockan halvsex. Sex började ett inne i city och eftersom det var min tur att laga middag och jag stod mitt uppe i kastrullerna kändes det liiiiiite tajt. Så såg jag att det var ett pass halvsju, två mil söder om Lilla Staden. I Folkets Park. Jodå, det skulle jag ju hinna. Fixade maten och ställde timern, dukade och det var bara för Sportfiskaren att ställa fram maten när det ringde (jodå, han erbjöd sig att laga färdigt maten, men jag hann ju och det var min tur).

Slänger mig i bilen och kommer fram. Döm om min förvåning när jag upptäcker att passet är på en dansbana, utomhus, i det minsta Folkets Park jag någonsin skådat. Dock under tak!

Tur att jag slängde på mig en fleecetröja innan jag åkte. Det var superkul och frisk luft fick jag och en massa steg!

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Aha, du var i Creek Hammer? Den är gullig, den där minimala folkparken. Jag har visserligen aldrig varit inne i den, men den ser väldigt gullig ut från utsidan (jag kör ofta förbi där när jag ska till min ridning, nämligen.) Men det var väl skönt att vara ute, så kopiöst som man svettas på zumba!

Bina sa...

Ja, det var najs. Annorlunda, men najs!