tisdag, september 23, 2008

Viktig detalj avklarad

Kolla in klockslaget när detta skrivs. Just nu sitter jag och lyssnar på inledningsmusiken till vigseln. Ikväll har vi betat av hela psalmboken, valda delar av Bibeln och en massa klipp på youtube. Vi har skrattat en hel del och sambon har nog bitvis tyckt det var rätt trist (ett tag lekte han inte stöta golv för att sedan skruva fast lite gardinstång...), men nu har vi i alla fall skrivit ett vigselprogram som vi båda är nöjda med. Det känns bra. Allt detta planerande upptar rätt stor del av min tid och tankeverksamhet just nu, men ibland kommer stunder när det går upp för mig vad det verkligen handlar om om jag skalar bort allt krimskrams runtomkring; att jag snart kommer stå inför Gud och lova honom evig kärlek - det känns magiskt och härligt!

Inga kommentarer: