fredag, september 26, 2008

I surrender

Jag ger upp, jag stämplar ut och går hem! Alltid när jag har varit snuvig och febrig, ALLTID, får jag en helt bedrövlig hosta. Den blir faktiskt en funktionsnedsättning. Jo, allvarligt talat! Mitt yrke består till stor del av att samtala, vilket innebär att jag behöver prata och kunna använda rösten. Hur bra går det en dag som denna när jag hostar, hostar och hostar och däremellan låter precis som denna stackars hesa eko-pratare. Precis så bedrövlig lät jag när jag pratade med tingsrätten nyss, då insåg jag att det var bättre att bara avsluta samtalet så snart som möjligt och därefter stämpla ut. Så nu är min arbetsvecka slut och ikväll ser jag fram emot en slatt cocilliana etyfin - min vän i host-nöden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker på att det blev cocilana och inte kåvepnin eller ngt annat eländigt!

Bina sa...

Ehhh...jag tror det...det stod något med morfin på och det är ju den viktigaste ingrediensen ; )