onsdag, september 17, 2008

Golvad av internetuppkopplingen

Jag är i Huvudstaden. Bor hos syrran och hennes familj. Eftersom jag suttit och jobbat idag har jag min jobbdator med mig. Den är bra, men när det gäller dess förmåga att koppla upp sig på trådlösa nätverk har den en något sviktande förmåga. Idag ville den inte ens hitta nätverket så jag har fått ansluta mig direkt till routern med nätverkskabel, vilket innebär att datorn får en begränsad räckvidd...Nu sitter jag således i hallen på golvet och bloggar och skriver ihop det sista till ett jobb som ska vara klart senast fredag. Det är en obekväm, helt oergonomiskt riktig ställning och därför måste jag nog sluta snart. Dessvärre är jag internetberoende, kan knappt överleva utan internet så några minuter till får ryggen härda ut!

Inga kommentarer: