lördag, september 06, 2008

Nya guldkanter i vardagen!

Idag tog stora killen med mig på en stor marknad. Jag inhandlade mestadels saker att äta och en herrans massa strumpor till kidsen. Den goda brieosten från Lillängens gårdsmejeri var underbar tillsammans med min hemkokta krusbärsmarmelad på ett salt kex.

För en tid sedan läste jag en bok (Dagen efter) och där beskrevs hur paret använde olika popcornkryddor. Du kanske inte vet det men jag älskar popcorn. Inte micropoppade, utan poppade i en gryta med olja, helst poppade av min blivande make. Har tidigare haft Knorrs Kött och grillkrydda på, men när jag läste i boken blev jag sugen på andra kryddor, men har aldrig sett några. Fast idag såg jag i ett marknadsstånd att det salufördes popcornkrydda. Jag köpte såklart en påse som jag kryddade med i kvällens popcornskål. Det smakade mycket gott!

Inga kommentarer: