fredag, juni 27, 2008

Så stolt att ha en vän med civilkurage!!

Idag hade jag och min vän, tillika kollega, lunchat ihop och tog en liten (ja, det kan inte bli ngt annat i detta lilla centrum) sväng på stan. Som den pepparkaksfärgade människa jag är kände jag ett visst obehag när det stod en risig, röd cheva på gågatan och en mansröst i mikrofon hördes. Obehagskänslan bekräftades när partiledaren för Sverigedemokraterna stod finklädd i kavaj och framförde sitt vi-tycker-inte-så-värst-mycket-om-pepparkaksfärgade-människor-budskap. Lite längre bort stod en ung man i keps, jeans och svart t-shirt och delade ut deras tidning. Jag undrade om han skulle ha mage att ge ett ex till mig. Min vackra blonda och blåögda väninna gick närmast honom och han sträckte ut ett ex och frågade om hon ville ha. Hon svarar då, and I quote: "Jag skulle inte ens ta emot'et om du så stoppa' upp det i arslet på mig!"

HA! Där fick slyngeln så han teg! Tack Fru C för veckans hitills bästa kommentar! Var stolt över ditt civilkurage - det är jag!

2 kommentarer:

Z sa...

Yeahj för civilkurage! Fler skulle behöva det i samhället! Var tog det vägen egentligen???

Anonym sa...

Tummen upp för din väninna!