torsdag, juni 26, 2008

Lagom ont i ryggen är bra för min lata personlighet

Imorse gav jag mig ut på promenix. Sverige luktar gott på morgonen. När jag var gravid första gången fick jag lite ont i ryggen, när jag var gravid andra gången fick jag mer ont i ryggen och när jag var uppe hos svärisarna i mellandagarna i år och sov i deras höga gästsäng á la Prinsessan på ärten i några nätter fick jag mest ont i ryggen ever! Betalade dyra pengar till kiropraktor, men blev inte märkbart bättre. Tänkte att det kanske skulle hjälpa att gå ut och gå regelbundet igen, men vädret var så trist i januari så det tog emot. Gick ändå till slut och ryggontet blev mkt bättre redan under promenixen.

Försöker gå raska promenader minst tre ggr i veckan, men min ngt lata personlighet känner aldrig en längtan efter denna "träning" så emellanåt slarvar jag - med det konsekvent likadana resultatet - en brännande smärta i ryggen. Och nu har jag insett att det är ju faktiskt bra, för det är inte roligt att ha ont i ryggen och därför vet jag att även om det är trist väder och kallt eller jag bara känner ett mentalt motstånd så är det bästa för min hälsa att jag går ut och går. Så tack för min lagom onda rygg! Kanske den i förlängningen gör att jag lever lite längre, vem vet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sabina !
Kul att kika in hos dej å din blogg.
Hur är du ledig i sommar vore kul att komma en sväng till dej å din familj.
Må så gott
Sofie

Z sa...

Heja ryggen! Själv så sätter jag upp mål och sedan offentliggör dem på min blogg eller så och det gör att jag inte kan smita undan. Inte helt i allafall. Nu midnattsloppet i mitten av augusti. Kuta en mil på söder.... Ska du inte med då föresten? Schrillen är med....

Bina sa...

zoila: om jag ska med och springa en mil? Mitt i natten? Svar: Kommer tomten på midsommarafton? (Nej för då kommer Macarenamannen). Men tack för inbjudan.

www.sofie96: ska vara ledig sex veckor. Hör av dig så kan du komma förbi, vi har inte så mkt inplanerat än!

Anonym sa...

Men nu börjar man ju känna pressen...det är ju hur kul som helst att ta del av systrarnas bloggar. Vad duktiga ni är!!! Bra jobbat med promenixen...det kommer om ett tag...suget alltså, att röra sig. Men för min del är det ofta förknippat med solsken ute och att man vill vara ute. Klättra uå på Städjan i Idre vettja!!! Det är motion det!!!

Anonym sa...

Aldrig mer ont i ryggen!

Ny stol för dig som inte vill ha ont i ryggen, kan jag starkt rekommendera en ryggavlastande Ergositter stol. Ingen annan stol kan avlasta ryggen som stolen gör, den sträcker ut och vårdar ländryggen och ger samtidigt ett gott stöd när man sitter. Många har helt blivit kvitt sina ryggbesvär och andra har i tid undvikit att få ont i ryggen efter att man skaffat sig en stol.
För mer info: www.ergositter.com