onsdag, april 11, 2012

Och ändå gör det lite ont

För några år sedan hjälpte jag Stora Killen att lägga upp en profil på FB. Hans första vänner var typ jag, hans moster och lite kompisar som jag hade. Nu är han ju snart femton, har en biljon vänner, de flesta är i hans ålder. Han använder inte FB så mycket, skriver sällan statusuppdateringar och så, och jag har tänkt att det  nog är lite hämmande att ha sin mamma som vän på FB. Så för en tid sedan sa jag till honom att det är helt okej för mig om han tar bort mig som vän på FB, han är ju tonåring och det kan inte vara så kul att ha mamma som vän. Idag upptäckte jag att han har gjort det. Och det är helt i sin ordning. Jag skulle inte ha velat vara vän med min mamma och pappa på FB som tonåring. Men ändå gör det lite ont i mamma-hjärtat.

Inga kommentarer: