söndag, april 08, 2012

Hoppas på psalm 153

OMG vad tiden bara springer ifrån mig nuförtiden. Nu har jag dock hunnit springa ikapp!

På skärtorsdagen åkte vi upp till svärföräldrarna och sedan tog vi in på hotell med några vänner. Fler anslöt och vi åt en härlig påsklunch tillsammans. Den fick dock ett mycket abrupt slut då en av kidsen (inte någon av de som skulle övernatta) kaskadkräktes.

När vi skulle käka middag drog vi till närmsta samhälle, men där var allt stängt, vilket innebar att vi var hänvisade till hotellets restaurang. Det positiva med att ha varit i ett sällskap där ett av kidsen har kaskadkräkts är att de flesta (inklusive oss) är ganska nervösa över att vi ska ha blivit smittade. Detta resulterade i att vi fick ett eget rum under middagen.

Hotellfrukosten igår var ljuvlig, som alltid. Jag hade hoppats få gå på midnattsmässa och fira påskens glädjebudskap, men någon sådan stod inte att finna här i byn. Så jag fick snällt vänta på en traditionell 11-gudstjänst idag.

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Hoppas fortsättningen blev bra... Klokt skrivet om föräldraförmåga. Klart att vi i första hand ska lära barnen känslor och hur man gör med dom. vi pratade om det senast igår kväll Mannen och jag, framförallt tror jag att det är viktigt att lära pojkarna känna och prata om vad de känner eftersom traditionen liksom "bjuder emot" Kram

Bina sa...

Japp, håller fullständigt med och det glädjer mig att även regeringen insett detta och gett i uppdrag åt Ungdomsstyrelsen att undersöka normer och värderingar kring jämställdhet hos pojkar och unga män. Pratar och skriver mig också varm för Machofabrikens material, önskar det kunde användas på varenda skola i landet!