tisdag, april 17, 2012

Men serijöööööööööööst?!

Jag är med i en sömnadsgrupp på FB. Vi är runt 900 medlemmar som syr, ställer frågor om sömnad och visa upp våra alster. För det mesta.

Men med ungefär två månaders mellanrum så händer ett mycket intressant fenomen: det utbryter allvarliga konflikter som oftast spårar ur och leder till kränkningar och personangrepp. Jag är lite fascinerad över detta fenomen och sitter och läser dessa trådar med någon sorts äckel-nyfikenhet. För mig är det helt obegripligt hur det kan bli konflikter i en grupp med människor som har sömnad gemensamt. En grupp som inte ens träffas i RL utan bara online?! I och för sig är det ju ett ganska tydligt mönster där ungefär samma personer är inblandade i dessa konflikter.

Ja, det är helt galet. Idag har jag jobbat halva min lediga dag och sedan hämtade jag kidsen hos mamma och pappa och så åkte vi hem och käkade middag. När jag nu loggade in mig på gruppen så inser jag att jag åter igen missat ett praktgräl då de administratörer som finns vill avsäga sig sitt uppdrag... Hujedamej!

1 kommentar:

Z sa...

"tydligt mönster" Hahahahaha! Bra uttryck för en sömnadsgrupp!