onsdag, april 25, 2012

I-landsproblem på socialkontoret

Trots att jag är i USA kollar jag jobbmailen och svarar på de mail som jag bedömer inte kan vänta. Andra blir jag bara nyfiken på och läser...

Kl.11:00:
Vem har tagit med sig pennan från postrummet? Nu är det mycket som fått fötter................. //Receptionen

Kl.15.10:
Pennan som avses är den med runt stativ. Eftersom flera frågat vilken penna som försvunnit så kommer här en bild.
Hälsn Receptionen

Kl.15:47
Pennan har kommit tillrätta. Den kom ut från slussen och står nu i postrummet igen.
/Receptionen

Och "over here" drar jag en lättnadens suck över att dagens drama fått ett happy ending. Jag menar, en SÅ speciell penna med så unik design vill vi ju inte tappa bort!

Och INGEN kan beskylla socialkontoret i Lilla Staden för att slarva med skattepengarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha! Jag tror jag dör....
Vad duktiga ni är på ert kontor. I like!För hur skulle samhället se ut om alla gick runt o flyttade andras pennor utan lov!?

//Helena