lördag, april 14, 2012

Älskade, skrattiga bokcirkel!

Vi började 2004. En del böcker har det blivit!

Halvvägs in i middagen när vi klarat av de första uppdateringarna om jobb, privat och annat så börjar vi prata om boken. Tre har inte läst boken (jag var en av dem, har aldrig inträffat tidigare), men de andra börjar recensera den och beskriver den som: "att läsa en saga när jag var barn", "provocerande" och "som en blandning mellan en dröm och Jägarna". Vid den sista kommentaren krävs lite utförligare förklaring av recensenten varpå det framkommer att hon läst fel bok!

Nya boken hade inte kommit eftersom gårdagens värdinna bara hade lagt boken i varukorgen utan att klicka iväg beställningen... "Flicka med snö i håret" ser jag fram emot!

Sedan recenserades terapeuter, statistik kring sexualvanor, chefer, kollegor och arbetsplatser. Igår tror jag att jag skrattade mer än jag gjort under det senaste halvåret! Det går ju inte att återge gårdagens bokcirkelträff på ett rättvist sätt, så jag nöjer mig med att konstatera att jag redan ser fram emot augusti då vi ska träffas nästa gång!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Åh vad härligt! Tror nog att vår "brända klubb" eventuellt ska gå över till att vara bokcirkel... som det är nu blir det inte av att vi träffas så ofta då vi inte har småbarn längre och blir "hembrända"... Kram

Bina sa...

Bokcirkel är så najs! God mat, god dessert, böcker, gott sällskap och skratt!