onsdag, augusti 31, 2011

Somliga åker på Kick-off

Andra inte. Och visst, jag begär inte att få åka långt eller ens dyrt, för jag jobbar ju ändå inom den tärande, skattefinansierade sektorn, men jag skulle vilja få åka någonlitenstans med mina närmsta kollegor och bara lära känna varandra. För precis som på alla andra socialtjänster som arbetar med barn så är rotationen på personal ganska hög. Svårt att hänga med och svårt att lära känna alla nya. Nej, jag behöver inte känna alla utan och innan, men bara lite koll: Var kommer du från, varför jobbar du här, hur ser din familj ut?

Nåväl, ingen kick-off för mig. Maken åker tidigt imorgon. Till Lissabon. Han jobbar inte inom den tärande sektorn...och jag kommer sakna honom!

5 kommentarer:

KaosJenny sa...

Förstår precis... vi brukar åka till en släktstuga till en av cheferna. Arbetstid fram till 5 och sen badade vi badtunna... Guld värt eftersom man ska tackla lite bekymmersamma saker tillsammans under året... Hoppas ni kommer er iväg någonstans lite... Kram

Z sa...

Gud vad lyxigt!!! Hoppas han får fint väder!

Z sa...

Och nej, vi har inte heller kickoff fast vi har typ 28 nya vikarier...

Bina sa...

KaosJenny: Ja, det är ju det som är grejen - vi har bara oss själva som redskap i det sociala arbetet. Vore skillnad om vi packade bullformar eller tja, inte vet jag, något annat yrke där det inte är så viktigt hur vi funkar ihop.

Men att fatta beslut om barns och familjers liv känns rätt stort och då är det viktigt att kunna få fram rätt underlag, att kunna stödja både varandra och de vi möter och att lita på varandra som kollegor.

Z: Jo, det är ju sommar där! Så han packade badbrallor och shorts. Och kostymen förstås, för alla besök på fina restauranger!

Z sa...

Med goda erfterätter...