fredag, augusti 19, 2011

Det jämnar ut sig på slutet

Jag visste väl att det skulle löna sig i slutändan!

Nu är det dags för vilka-det-nu-är-som-gör-det att återställa efter fjärrvärmegrävningen. Häromdagen så var det markerat med ilsket gröna pilar vilket område som skulle asfalteras.Till min besvikelse hade de ritat pilarna in vid vår gångväg, vilket innebar att den del av vår trottoarplätt som bäst behövde asfalt (där vi kör in och ut med våra bilar) inte skulle få ny asfalt. Grävskopan kom och vi gav oss iväg för inskolning på fritids och förskola. Gissa om jag blev glad när jag kom hem och såg att de hade grävt ända förbi vår uppfart!

Så då kan man ju faktiskt säga att alla de timmar jag jobbat gratis för kommunen (genom att ta med jobbet hem ibland) har jag nu fått tillbaka. Vi kommer få en ny, fin, slät trottoar utanför vår uppfart!

Inga kommentarer: