fredag, augusti 26, 2011

Första arbetsveckan närmar sig sitt slut!

Efter min hela första vecka så är jag lite lätt trött i min hjärna. Måndag, tisdag och onsdag var ju som sagt utbildningsdagar och teoriavsnittet var jag inte så nöjd med. Väldigt lite sades som inte stod i metodboken. Däremot hade vi rollspel och det är ju alltid lärorikt. Men jag blir ganska trött efteråt. Och att i flera timmar både tisdag och onsdag vara endera Jennie, 7 år som bevittnat grovt våld från mamma mot pappa eller behandlare som skulle hjälpa Jennie att samtala om sina svåra upplevelser gjorde att jag blev rätt känslomässigt tömd.

Torsdag och fredag har varit vanliga dagar på kontoret. Svara på väldigt många mail och ringa en massa samtal. I eftermiddag ska jag ha tio minuter i rampljuset och prata om hur vi arbetar med HRVF i Lilla Staden. Senare ikväll är det middag, och om vi orkar hålla oss vakna, även lite partaj med en av mina bästa och äldsta vänner. Hade tänkt att göra ett smycke inför dessa event, men hade inte alla tillbehör hemma (illa!) så igår sydde jag en ny lång tunika som jag blev nöjd med. Försökte ta bild för att lägga upp här men att ta foto på sig själv med smartphonen visade sig vara mkt svårt, så jag gav upp.

Meeeeeeeeeeeen, Friday it is och den här gör mig på gott humör! Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer: