måndag, augusti 08, 2011

En epok i mitt liv är över

Imorgon börjar inskolningen av Liten på förskolan. Min sista föräldraledighet är således över. Nu ska jag jobba fram till dess att jag går i pension...Och jag ä-l-s-k-a-r mitt jobb, det tror jag framgår rätt tydligt, men tiden med barnen kommer minska drastiskt och Liten kommer jag ha mycket mindre hemma-tid med än jag haft med både Stora Killen och Lillkillen. Sedan Stora Killen började skolan har vi ju varit hemma fyra av hans sju skolår. Och halva Lillkillens tid på förskola.

Jag skulle kunna skriva en roman om det vemod jag känner inför att denna epok är över, men jag skippar det och sätter all min tilltro till att Sportfiskarens nya jobb kommer ge mig (eller honom, men helst mig) möjlighet att gå ned i tid om några år. Så att jag får vara mer med mina kids.

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

Förstår känslan. Kram

Fru M sa...

Skaffa fler, du har ju plats i bilen ;-) Dessutom sa Sf häromdagen att han ville ha fler föräldradagar.

Bina sa...

KaosJenny: Tack!

Fru M: Men jag längtar inte efter fler barn. Jag tycker jag har fullt upp att vara en tillräckligt bra mamma till dem jag har. SF kanske kan få några föräldradagar av er? Han kanske kan bli dagpappa till era kids?