torsdag, februari 20, 2014

What goes around, comes around

Jag har världens mest kompetenta handledare. Jag går alltid därifrån med känslan av att vara avlastad och världens bästa socialarbetare och med en energi som kan flytta berg. Hon är fantastisk helt enkelt. Den här veckan har vi varit på kurs i de lokaler som hennes företag finns i. I morse fick jag ett litet ryck och sydde ett nyckelband till henne. På bandet var det små babushkor bredvid varandra och jag tyckte att det passade. Jag lade ned nyckelbandet i en presentpåse och stoppade i handväskan med förhoppningen att få träffa henne under dagen. Direkt när vi kom hittade jag henne i köket. Jag gav henne nyckelbandet och sa att jag ville att hon skulle ha det för att hon är en så fantastisk handledare. Babushkorna symboliserar att hon i handledningen hjälper mig att plocka isär socialarbetar-Bina och hitta nya och nya och nya dockor inuti och sedan hjälper hon till att plocka ihop mig igen i slutet av handledningen. Hon blev så glad. Och faktiskt rörd! Hon sa att det var precis det hon behövde efter den morgonen hon hade haft. Det var hon verkligen värd!

1 kommentar:

KaosJenny sa...

VAd mysigt att du har en bra handledare och att du berättar det för henne... What goes around comes around är bra. Sprider vi glädje blir det ringar på vattnet. Kram