söndag, februari 09, 2014

En sista chans

På söndagar har alla tre av de ställen där jag zumbar pass. Många gånger har jag valt det som finns i kvarteret för att det 1) ligger nära men främst för att det 2) börjar 19:00. Då hinner jag äta middag med familjen först, det gillar jag eftersom vi försöker få till lite godare mat och en dessert som en trevlig avlutning på helgen.

Fast flera gånger, ja nästan uteslutande alla, har jag tyckt det varit för lågt tempo, så jag har börjat välja de andra två ställena i stället, trots att de börjar redan 18:00 (och då missar jag således att äta med familjen). Men nu har även de i kvarteret ändrat starttid till 18:00. Grannfrun sa att sist hon var där så var det lika ansträngande som på ett av de andra ställena. Ikväll behöver jag zumba och jag ska ge dem en sista chans. Är det för dåligt tempo ikväll också så kommer jag välja bort att gå dit mer gånger, det känns ju som både waste of time och waste of money.