måndag, februari 24, 2014

Vaginamonologerna

För ett tag sedan var jag på föreställningen Vaginamonologerna. Vaginamonologerna handlar om kvinnors och flickors rätt till sina egna kroppar och till sin sexualitet. Den berörde mig verkligen! Jag både fick tårar i ögonen och skrattade högt trots att jag gick ensam (ja, det var ingen som ville/kunde följa med så då gick jag helt sonika allena, gick superbra det med!)! Och efter det tänker jag lite på min egen vagina då och då. Att jag ska vara rädd om den och tacksam för den. Och att jag vill att min dotter ska känna likadant inför sin vagina. Och att mina söner, om de väljer en partner med vagina, ska känna samma sak inför sin partners vagina. En ska visa respekt för vaginor - och ha lite roligt med dem ; )

Så om du får möjlighet att se Vaginamonologerna - GÖR DET!

Inga kommentarer: