onsdag, november 30, 2011

Så sorgligt och onödigt!

Som jag skrev tidigare så är det hög personalomsättning på våra barnavårdsutredare. Bara det är illa nog. Men nu har det blivit ännu värre. Nya vikarier tackar nej till förlängda vikariat och en del är sjukskrivna.

Jag skäms! Är det så vi hanterar våra nyanställda?! Sätter dem på en stol med en telefon i handen och så får de köra på så hårt de orkar och kan och vill - och det vet ju alla att som vikarie vill och orkar man rätt mycket - till dess att de stupar. Illa!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Känner igen det där, tyvärr... Vi kämpar på men det är inte helt enkelt. Förra helgen var min chef på akuten pga hjärtproblem som handlar om stress... Vår stressnivå sänktes inte direkt av att hon blev halvt sjukskriven :-( Kram

Z sa...

Det ligger för nära mig för att jag ska kommentera det. Men fy!