torsdag, november 03, 2011

Jag är så lättcharmad!

Det här med kostymfilmer eller kostymserier alltså...De behöver inte ens vara bra! Sätt bara på skådespelarna lite förr-i-tiden-kläder och sätt dem i förr-i-tiden-miljöer och I'm hooked! Nu snubblade jag in på Gladiator, som jag sett typ fem gånger eller så och här lär jag hänga en stund till bara för att få se honom säga:

“My name is Maximus Decimus Meridius, Commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next.”

Precis som jag kan se Braveheart bara för att höra William Wallace skrika: "Freedooooooooooom!".

Eller "Dansa med vargar" till dess att Vind I Håret säger: "Dances With Wolves. I am Wind In His Hair. Do you se that I am your friend? Can you see that you will always be my friend?" (fast på sioux, tror jag).

Fast just de tre filmerna jag nu nämnt är ju verkligen asbra!

Inga kommentarer: