torsdag, juli 14, 2011

Teamwork med gott resultat

I Paradiset finns även ett kantarellställe (kantareller hör ju liksom paradiset till). Dit gick jag samma kväll som vi kom. Det fanns riktigt mycket kantareller och jag plockade tills det brann i min rygg (vilket iofs säger mer om min veka rygg än om hur länge jag stod med ryggen böjd). Rensade bort roten på en gång.

När jag lade kidsen borstade pappa svampen. Sedan tog jag över och började steka svampen medan brorsan fixade brödet den skulle ligga på (stekte mycket gott surdegsbröd med valnötter i olja). När detta var klart lämnade jag köket och brorsan och svägerskan tog över för att ge kantarellmackan en sista touch (några skivor gruyère), en snygg uppläggning och proffsig servering.

Så en halv timme innan midnatt fick vi vuxna en riktigt god nattmacka!

Inga kommentarer: