söndag, juli 24, 2011

Penntrollets dag igen!

Mina föräldrar har alltid haft en almanacka liggandes i sommarstugan. En sådan där lång en, med en månad på varje uppslag. Där har pappa skrivit upp när de varit där, när de haft gäster och vilka. Från 1979 fram till idag. Nio almanackor försvann tyvärr när sommarstugan renoverades, så det är ett glapp från 1988-1997. Annars finns allt där.

23 (!) juli 1999 står det:
"Hämtade Bina i Byn"

Mamma och pappa:
Vilken tur att ni svarade när jag ringde. Jag tror att ni hade väntat på det där samtalet i två och ett halvt år. Trettio månader. Niohundratretton dagar. Tack för att ni kom, för att ni inte ställde några frågor eller krav utan bara kom och hämtade mig, körde mig till Paradiset och gav mig lugn och ro. Jag tror att ni var oroliga, för ni kunde ju inte veta. Men jag visste. Att jag aldrig skulle gå tillbaka till det jag lämnat.

Inga kommentarer: