tisdag, juli 12, 2011

Uppkopplad i Paradiset

Brorsan med familj är i Paradiset och hälsar på. Självklart åkte vi upp för att umgås med dem och mamma och pappa. Och självklart tog jag med laptopen och mitt mobila bredband.

Satte mig med den i knäet i uterummet och fick diverse gliringar om att jag inte uppskattade sällskapet m.m.

Sen undrade lilla mor om jag trodde att hon kunde svara på mail hon fick till sin i-phone. Det tror jag sa jag och mamma gick och hämtade telefonen och så visade jag hur hon gjorde.

Efter en stund: Tror du jag kan betala fakturorna som jag får till jobbet via i-phonen? Ja, om du gör det från en sajt så? Ja, det gör jag. Och så visade jag henne hur hon gjorde det.

Ytterligare en stund senare så ville hon kolla vädret och hade bara ngn vädersajt till yahoo i i-phonen som inte alls ville hitta Paradiset och jag förklarade att det fanns appar som nog var bättre när det gällde väder, där man t.ex. kunde lägga till favoriter. Visade henne app-storen och då var man ju tvungen att ha ett appleID för att kunna ladda ned grejer därifrån. Vilket vi nu skapat tillsammans på min dator, tack vare mitt mobila bredband...

Tror inte jag får höra mer gliringar om hur internetberoende jag är. Inte idag i alla fall...

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Nej, det tror inte jag heller..:)