fredag, oktober 19, 2012

För en vecka sedan...

...var jag på disputation. Det var så roligt att bli inbjuden och jag har aldrig varit på disputation förut. Dessutom var avhandlingen inom det område jag arbetar och brinner för. Så det passade helt enkelt riktigt bra. Jag riktigt njöt av att titta mig omkring i salen och se alla framstående forskare på området. På kvällen var det middag med mat och tal och då insåg jag en sak.

Jag har alltid sagt att när jag är färdig med det sociala arbetet på fältet kan jag tänka mig att forska; sitta på ett kontor och formulera hypoteser som jag sedan testar mot verkligheten. Men den där kvällen insåg jag att jag kommer aldrig göra karriär som forskare, för då skulle jag redan nu skriva på min avhandling.

Så nu vet jag inte vad jag ska bli när jag blir stor...

Men mängden akademiska skämt förra fredag roade mig mycket!

Inga kommentarer: