söndag, oktober 07, 2012

Då älskar jag Sportfiskaren ännu lite mer!

Denna veckan var det inget städa, städa varje fredag. Vi städade idag. Liten, jag och maken plockade och sedan började Sportfiskaren dammsuga, men fick åka och hämta Lillkillen så jag tog över dammsugningen. När jag var på väg uppför trappan sa Sportfiskaren (som kommit tillbaka från skjutsandet):
- Men ska du dammsuga övervåningen nu också?
- Japp!
- Nej, men då dammsuger jag övervåningen, du har ju dammsugit här nere nu!
- Men du ska ju laga mat till våra barnvakter kommer ikväll, jag fixar övervåningen!
- Nej, men jag tar det jag!
- Nope, sitt och spela dataspel nu. Jag har ju jobbat idag också så du fick fixa med kidsen på förmiddagen.

Det är då jag blir lite mer kär i honom! Fina, jämställda Sportfiskaren.

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

Mm, tänk att det är såna där saker som får en att bli mer kär... En riktig karl tvättar, städar och har koll på närmaste mataffärs öppettider :-) Kör rätt hårt med det där till Storebror och han verkar förstå at det är såna riktiga karlar man gifter sig med och blir lycklig med i alla sina dagar ;-)
Kram

Bina sa...

Japp! Så är det! Viktigt att lära sönerna detta!

Anonym sa...

Med tanke Mannens pappas okunskap i hemkunskap, så förstår man mammans starka inflytande på sina söner :)