söndag, juni 24, 2012

Jaså?

Jag hade planerat att fixa middagen eftersom Sportfiskaren gick en golfrunda i eftermiddag. Men så kom han hem precis när jag skulle stoppa in fläsk-karrén i ugnen. Han undrade varför vi inte skulle grilla och jag sa att det såg ut som att det kunde börja regna. Sportfiskaren och jag är överens om att det är godare grillat än ugnsgrillat, så när han gärna ville grilla tackade jag till erbjudandet. Nu står han därute och grillar. I regnet. Och här inne har jag tänt levande ljus på middagsbordet eftersom det blev helt mörkt... Hungrig är jag också, tar ju lite längre tid i grill än ugn.

2 kommentarer:

Maja sa...

Här öser regnet också ner idag, synd eftersom vi skulle ha grill-kalas på altanen :-( Hoppas sommaren kommer snart!

Bina sa...

Ja, låt oss hoppas på det! Allra senast den 5 juli, då börjar min semester!