fredag, juni 15, 2012

Hmmm...jag kan ha blivit lurad

Frågade Stora Killen för några dagar sedan om han hade några planer för skolavslutningen. Det hade han inte.

Förut ringde en kompis och han meddelade att han skulle spela fotboll med några.
- Okej, du får väl byta om då, sa jag eftersom han fortfarande hade finkläder på.

Han gick upp och när han kom ned hade han bytt ut skjortan mot t-shirt, men hade fortfarande chinos på.
- Ska du verkligen spela fotboll i chinos?
- Ja.
Kändes ju sådär...nyinköpta chinos som endera skulle få gräsfläckar eller grus-slitage, men, men, det finns färre saker tänkte jag. Då.

Nu sitter jag här några timmar senare och undrar om han verkligen skulle spela fotboll. Eller om han bara drog iväg för att fira skolavslutningen.

Nåväl, det lär jag få se. För ikväll ska jag fälta från 17-02.

Inga kommentarer: