fredag, februari 11, 2011

Är det verkligen mitt problem?

Köpte en vara på en av ortens el-affärer. Den första gick sönder och ersattes med en ny som också gick sönder. Affären säljer endast den här varan under vissa kampanjer och deras leverantör finns i Danmark. När jag kom för andra gången med trasig vara skulle de skicka den till leverantören som skulle göra en bedömning kring om det skulle bli en ny vara igen eller ett återköp. Det landade i att jag fick välja och jag valde ett återköp. Affären meddelade att de skulle höra av sig när de fått pengarna från leverantören.

Eftersom det är två månader sedan nu så ringde jag affären idag och de förklarade att leverantören och de är oense om vem som ska ersätta mig för varan. Expediten jag pratade med skrev en lapp till rätt expedit så att hon skulle ringa mig nästa gång de pratat med leverantören.

Sedan när jag lagt på så började jag tänka. Är det verkligen mitt problem att de inte är överens om vem som ska ersätta mig för återköpet? Borde inte jag få pengarna och så får de lösa det där bäst de vill? Eller?

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Givetvis ska de reda ut det sinsemellan. Stå på dig.