torsdag, februari 10, 2011

Snö är ljus

Oj vad det har snöat idag! Hela dagen.

Började dagen med att gå till jobbet i morgonljus med singlande snö och slutade arbetsdagen med att pulsa hem genom snöfyllda gator. Min gata är dock prioriterad eftersom bussen åker förbi här två gånger om dagen. Så på min gata var det fint och plogat när jag kom hem.

När jag lade Liten upptäckte jag vilken oerhörd skillnad snön gör på ljuset. Igår när jag lade henne var det ganska mörkt i rummet när persiennerna var neddragna, men idag var det snöljust i sovrummet trots neddragna persienner.

Jag tycker om ljus. Och har inte tröttnat på snön än. Kanske blir det pulkabacken imorgon.

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Håller med!

KaosJenny sa...

Och jag med, det är så vackert med snö... Varför piffa inne när det är så vackert ute? Kram