tisdag, februari 01, 2011

Att uppmuntra och stödja bra intressen...

...är vad jag ägnar mig åt denna dag sedan Stora Killen kom hem. Strax innan jul började han spela kort med oss. Och jag sa alltid ja, jag vill ta till vara på alla tillfällen när tonåringen vill göra något med mig. Så vi spelade Stress och Bluff och Vändtia. Av tomten fick han en kort-bok med både nya spel och en hoper kort-trix. Nu har han avancerat till kort-trix-kapitlen. Han är duktig och jag "meeeeeeeen hur gjorde du det?!"-ar och "oj, vad duktig du är!"-ar för fulla muggar. Nu sitter han och youtubar nya trix så snart får jag för trettionde gången idag tillfälle att ösa beröm över den allra finaste av tonåringar!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Ja men hur bra som helst... Underbara du Bina, vilken tur att han har dig till mamma :-) Kram

Maja sa...

Låter riktigt mysigt, bäst att ta tillvara de tillfällen som bjuds med tonåringarna.
De har en förmåga att avvika mest hela tiden...