fredag, februari 18, 2011

Åldergräns på böcker?

När det gäller filmer försöker jag följa de åldersgränser som finns för kidsen. Men nu är jag lite fundersam kring hur jag ska göra kring böcker. Nu när jag ser tillbaka kan jag nog tycka att en del av de böcker jag läste på högstadiet kanske inte var den allra mest lämpliga litteraturen. "Rosario är död" exempelvis. Den första boken jag läste om barnprostitution - en fasansfull bok som i detalj beskrev sexuella övergrepp på barn.

Stora Killen läser inte så mycket böcker, men han lyssnar på böcker. Just nu lyssnar han på "Snabba cash". Den är ju inte heller så lämplig för en trettonåring kan jag tycka, men ska jag förbjuda honom att lyssna?

2 kommentarer:

Z sa...

Och starta bokbål också?
;-D Nejrå. Svårt det där med åldersgränser. Verkar han ta in den på ett negativt sätt så får du väl stoppa den. Annars inte. Tycker jag...

Bina sa...

Men det är ju det som är grejen, att jag inte riktigt har någon koll på hur han tar in den och det tror jag inte att han har heller.