söndag, februari 06, 2011

Kan själv!


Idag har jag egenproducerat så att jag nästan chockat mig själv! Ovan ser ni resultatet. Det ena var tvunget, men de andra två produkterna gjorde jag bara för att jag ville prova de recept jag hade i min fina bok "Söta saker". Längst till höger står en burk halvfylld med hemgjort vaniljsocker. Lätt att göra, luktar lite annorlunda än köpevaniljsocker men smakar förhoppningsvis både godare och lite mer!

I mitten står det jag var tvungen att göra inför tisdagens bjudlunch; mashmallowfluff. Enligt receptboken "Kärleksmums" fanns mashmallowfluff på välsorterade stormarknader, men någon sådan har vi tydligen inte i Lilla Staden varpå jag fick ta saken i egna händer och producera några burkar. Det går att frysa och det är ju alltid bra.

Längst till vänster står det några burkar lemon curd. Lite krångligare att göra men den luktar ljuvligt! Den ska också användas på tisdagens bjudlunch och så har jag ett recept på en riktigt god cheesecake med lemon curd i, den tror jag kommer bakas till helgen. Ska bara fixa några gäster att bjuda den på!

Förutom detta har jag också producerat en dessertkaka till söndagmiddagen. Det är Stora Killen som valt receptet - jag hade nog aldrig testat denna kaka annars. Det ska bli mycket spännande att se vad den smakar!

Så imorgon när det är min lediga dag tänker jag vara riktigt ledig och producera ganska lite.

1 kommentar:

Maja sa...

gud vad mycket gott! jag ska genast ta fram mitt gamla recept på lemon curd, här ska bakas och struntas i kalorierna!