söndag, mars 23, 2014

Vikten av att prioritera

Jag är så glad att jag kan prioritera nu för tiden. Förra helgen var jag ju på systeryster-helg. Nästa helg har jag också en del inplanerat. Denna helgen är kören på internat för att öva inför vårkonserten. Visst borde jag ha varit med, absolut. Men. Tid är värdefullt. Jag behöver tid hemma för att känna mig utvilad och tid hemma för att få energi från familjen. Därför sa jag på ett tidigt stadium att om det blev just den här helgen skulle jag inte kunna följa med. Det blev den här helgen. En liten stund funderade jag på om jag skulle åka upp över dagen igår. Fast så landade jag i att det skulle jag i så fall göra mer för att jag kände att jag borde, inte för att jag ville och det är inte rätt motiv när det gäller hur jag ska spendera min fritid.

Således har jag fått njuta av en helg med kidsen och familjen och har sett foton på körens arbete på facebook. De ser ut att ha trevligt. Men jag är så nöjd med mitt beslut att avstå!

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Klokt prioriterat... Ibland behöver man känna efter i hjärtat vad man vill och så göra det. Vila är rätt när det är mycket. Kram