torsdag, mars 06, 2014

Men åååååååååååååååååååh!!!!!!!

Jag är rätt dålig på att kolla intranätet, men fick ett infall häromdagen och möttes av en väldigt tråkig uppmaning. Vi ska byta både leverantör av e-post och även byta ut systemet för våra egna kataloger. På grund av detta ska vi nu r-e-n-s-a i vår mailbox och vår egen katalog. I mailboxen fick det vara kvar 600 MB och i katalogen 1 GB. Detta ska vara gjort senast sista dagen i denna månad. Asså hallå, någon måste skämta med mig aprillo! 1 MB respektive 1 GB är ju nada! Eftersom mitt kontrollbehov är rätt...eeeh...stort så innebär det att jag sparar på det mesta. Till exempel har jag över 16 000 mail i min mapp för skickade mail.


Tydligen tyckte jag att den senaste gången det kändes okej att rensa var när jag kom tillbaka efter föräldraledigheten med Lillkillen. Så här finns det alltså mail från augusti 2007... Varför sparar jag då? Jo, för att ofta mailar jag om viktiga saker, när möten ska vara, mailar underlag som andra ska titta på och godkänna, skickar in ansökningar och rapporter etc. Så då vill jag har kvar de mailen där det står när vi kommit överens om att träffas, vilka förslag till ändringar som gjorts, där det syns att jag mailat in ansökningar i tid och så vidare. Nu har jag "bara" kvar mail från 20130101... Sisådär 4 000 mail kvar. För att komma ned till 1 MB kommer jag behöva typ tre heldagar!

Okej. Kollar almanackan. Nej, jag kunde inte hitta tre heldagar att avsätta till detta. Således: dags att rensa lite hemifrån...

Inga kommentarer: