tisdag, mars 25, 2014

Fotoutmaningen

Ja, som ni ser har jag haft en dipp när det gäller fotoutmaningen. Jag glömmer helt enkelt bort det under dagen och så återstår hemmet och omgivningen runtomkring när klockan är sisådär 22:00 och då har jag haft svårt att motivera mig själv. Så jag har fuskat lite och har inte fotat varje dag. Jag ska verkligen försöka bättra mig.

Jag har i flera år tänkt att jag ska gå en kurs i fotografering men det har inte blivit av. Jag hittade en kurs i närheten, men den krockade med annat i livet. Jag ger dock inte upp, jag fortsätter kolla runt och hoppas att jag hittar något under våren eller sommaren som inte är för dyrt.

Det är roligt att fota, men jag blir ibland irriterad på min kamera när den inte gör som jag vill - när den inte hittar fokus och så är jag för lat för att lära mig hur jag ställer in och får bra bilder med manuellt fokus... När bilderna blir suddiga och jag är för lat för att lära mig det här med slutartid och exponeringstid eller vad det nu kan heta...

Men, jag jobbar på det! Och jag ska kämpa på med fotoutmaningen!

Inga kommentarer: