onsdag, januari 29, 2014

Så var det med den landningen...

I och med att jag går ned i tid så kommer jag tacka nej till nya och försöka avsäga mig strategiska uppdrag eller minska på tiden för dessa uppdrag så att den tid jag är i tjänst ska kunna läggas på det operativa arbetet. Just nu håller jag på att klura på om jag ska avsäga mig ett uppdrag eller inte.

Så ringer en person som arbetar på nationell nivå med våld i nära relation och erbjuder mig ett uppdrag som verkar så spännande! Det finns ett nationellt team med experter som svarar i telefon och ger råd till olika myndigheter som arbetar med den här frågan. Nu ska teamet utökas med två socialarbetare i första linjen. Jag valdes ut som en av dem! Jag skulle i så fall ha telefonen en hel dag lite nu och då och serva hela Sverige just den dagen.

Men. Så var det det där med fokus på den operativa delen av min tjänst... Med lite tungt hjärta, men med stolthet sa jag att jag var oerhört hedrad att ha fått frågan, men att jag tyvärr var tvungen att tacka nej just nu.

Åååååååååå...att det inte går att klona sig!

Inga kommentarer: