söndag, januari 05, 2014

En bra start på det nya året

Det förra året började verkligen inte bra. Jag vill inte outa det här, men det var så mycket sorg och oro, maktlöshet och förtvivlan.

Det här året börjar verkligen bra. Jag njuter så av att ha min familj runtomkring mig. Kidsen, som skrattar, bråkar och ropar "mamma" i varierande tonart, som i sagan om de tre bockarna bruse med den lilla bockens ljusa röst (Liten), mellanbockens mellanröst (Lillkillen) och stora bockens mörka röst (Stora Killen). Sportfiskaren och Stora Killen som pratar, delar musiksmak och gaddar ihop sig mot mig i diskussioner kring jämställdhet. Jag är så tacksam för dessa dagar och är det något jag lärt mig så är det att ta vara på det som är bra och vara här och nu och inte så mycket i morgondagen. Den är sen. Nu är nu.

Och nu ska jag lämna Liten sovandes här i sängen bredvid mig och gå ut till brorsan och hans fina svägerska, Sportfiskaren och Stora Killen och tillsammans ska vi inta en riktigt god dessert! Nom, nom!

Inga kommentarer: