torsdag, januari 02, 2014

Årets utmaning!

Inga löften i år, men väl en utmaning för året. En foto-utmaning. Jag köpte ju en analog systemkamera för länge sedan och därefter levlade jag till en digital. Jag har inte riktigt lagt ned den tid jag skulle vilja på den för att lära känna den. Dessutom är jag sugen att köpa en mer avancerad kompakt kamera. En som inte tar så stor plats utan är liten och nätt, relativt i alla fall. Men den är inte inköpt än i alla fall. Så jag antar utmaningen med min SONY Alpha 300.

Ett foto om dagen! Fast jag kommer inte publicera ett om dagen utan samla ihop dem lite och datummärka dem sedan. Ibland kommer jag hoppa över publicering av dagens bild om det är typ porträttbilder på någon jag inte fått lov att publicera.

Här går det att läsa mer om utmaningen! So far hänger Företagerskan på och även syrran, vilket ju känns roligt för då har jag någon att spana på och inspireras av eftersom hon är fotograf!

Och eftersom jag tar min utmaning på största allvar så ser jag nu "Alla är fotografer" på SVTPlay. Hade tidigare kommit till del 2 och nu är jag på del 5. Har redan en tanke om dagens foto. Hoppas det blir så bra som jag tänkt mig.




1 kommentar:

Z sa...

Alla är fotografer är jätteroligt! Bra inspiration!