lördag, september 15, 2012

Versalernas makt

I går kväll var Stora Killen ute på byn. Jag tycker gott och väl det räcker att vara ute till 23.00 när kidsen inte är mer än 15 år, men Stora Killen höll inte med. Han skickade sms och bad mig ringa, allt med syfte att få mig att förlänga tiden till 24.00, från strax efter tio till elva på kvällen. Flera gånger försökte jag avsluta diskussionen, men det gick han liksom inte med på. Till slut tröttnade jag rejält på att han inte kunde respektera vad jag sa och skrev!
"NEJ! DET ÄR 23.00 SOM GÄLLER, SLUTA NU!"
Fick till svar:
"Okejokej. Lugn."
End of discussion. Gillar att det räcker med versaler i ett sms för att han ska lyssna. Hoppas det håller i sig ett tag...

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Gör det säkert... tonåringar vill också egentligen vara sams och lyssnar man på dom så lyssnar dom på en själv. Inte så att de ALLTID gör exakt som man säger, de ska ju trots allt göra sig fria... men ändå. tonåringar är underskattade :-)
Kram

Bina sa...

Ja, absolut! Ibland tänker jag att även om han blivit så stor så testar han fortfarande gränser och är i behov av dem som en treåring. För att de ger trygghet.