torsdag, december 22, 2011

Julklappar

Sportfiskaren tycker namnsdagar och födelsedagar och julaftonar är sådant man firar när man är barn, men inte när man är vuxen. Så Sportfiskaren föreslog för några år sedan att vi inte ska köpa julklappar till varandra längre och det gick jag med på för jag menar jag vill ju inte ha julklappar av någon som inte vill köpa julklappar till mig. Men jag håller verkligen inte med.

Jag älskar att få paket, fast jag är vuxen! Och det är lite trist att inte få eller få köpa julklappar av och till sin man. Men från barnen har jag köpt, för det tycker jag är viktigt att de ska få ge julklappar och välja julklappar till sina föräldrar.

I år har jag tröttnat på att inte få julklappar, så i år ska jag köpa lite julklappar till mig själv från mig själv. Överraskningsmomentet försvinner förvisso, men det är larvigt kul att surfa runt på alla webb-butiker och fundera på vad jag vill ha. Men eftersom jag får julklappar av mamma, pappa och mina syskon med familjer så väntar jag till efter julafton innan jag shoppar loss.

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Hoppas du haft en fin julafton, med eller utan paket! :)
Min far-är-rar är bättre än vad jag är att komma med finfina presenter.
God fortsättning också, till dig och familjen!

Bina sa...

En härlig julafton med paket som glatt mig riktigt mycket!

God fortsättning till dig!