onsdag, december 07, 2011

Jag var ju på studiebesök i Devon

Där fick jag ett superbra dokument om varje persons Bill of Rights (alltså inte USA:s utan på individnivå). Idag har jag jobbat med:

You have the right to grow and change (and that includes changing your mind).

Jag tackade ja till ett fint uppdrag i jobbet förra veckan. Men så har det liksom vuxit en liten stressboll i magen varje gång jag tänkte på det där uppdraget. För det innebär tid och engagemang varje dag under hela våren och när jag tänkte efter så insåg jag att jag inte klarar att ro det där uppdraget i land. Inte på det sätt jag vill i alla fall!

Så nu har jag nyss klickat iväg ett mail till min chef och till uppdragsgivaren att jag har ångrat mig. Jag jobbar på att tänka efter före, men misslyckades den här gången. Jag jobbar också på att säga ifrån när jag åtagit mig nya saker som jag sedan upptäcker att jag inte riktigt hinner med. Tidigare har jag sagt ja, ångrat mig och tänkt att har jag satt fan i båten ska jag ro den iland. Främst på bekostnad av tiden med familjen.

Nu hoppas jag att jag får ångra mig.

Även om jag inte får det är jag nöjd att jag skrev det där meddelandet!

Inga kommentarer: