söndag, december 18, 2011

Jul utan stress

Är så nöjd med att jag inte är stressad över julen. När julkrubban kom på plats igår kände jag mig så glad och lugn. Trots att jag inte skickat ett julkort, trots att jag bara köpt en julklapp (den inhandlades i augusti, så det kanske inte räknas), trots att jag inte hunnit beställa 2012 års almanacka på kidsen än (skulle vara inne 20/12 för att få den innan julafton, så jag har gott om tid), trots att barnens mjuka julklappar än så länge bara är tillklippta och inte ihopsydda, trots att vi inte köpt och klätt granen än. Det hinns med. Det vet jag, för jag är så god damn bra på att fixa och trixa och hinna. Utan att stressa.

Idag har jag som sagt gjort julgodis, en bit in i julgodisandet förstod jag att det var en sort som var svår att skära, men någon föreslog att det nog gick att klicka ut i formar. Jag älskar att underlätta för mig själv, fram med formar, klickeliklick och nu är det färdiga små julgodisar i fina formar. Bara en sort julgodis än så länge, men hey, dygnet har 24 timmar och jag sover bara 6 av dem, så något mer lär jag väl hinna trots tre kvällars skönsång och heltidsjobb.

Och om jag mot all förmodan inte hinner, so what? Kidsen är här, maken är här, mina föräldrar kommer, min älskade lillebror med familj kommer. Och Jesus ligger i krubban. Kan inte begära mer!

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Han den där typen som bara ligger i krubban och slappar kunde väl hjälpa till lite också! ;-)

Bina sa...

Ha, ha, jag det kunde man verkligen tycka, men han tycker kanske han har gjort sitt redan (det där med golgata och korset och frälsning och allt).

Miss Gillette sa...

:-D Förvisso.