lördag, december 17, 2011

Blev ingen pedagogisk grej

Häromdagen berättade Lilla Tanten för mig att hennes barnbarn på typ två tyckte så mycket om appen med en katt som härmar det du säger. Lilla Tantens barnbarn satt med telefonen och gick igenom hela sitt ordförråd med hjälp av den där appen. Fiffigt tänkte jag och laddade ned appen så att Liten skulle ha.

Mina barn har uppenbarligen en något mer sadistisk läggning. Ingen uppradning av ord där inte. Nej, Lillkillen visade Liten hur man kunde få katten att kräkas och svimma. Så det är det enda den där katten gör nuförtiden; blir misshandlad till han svimmar och kräks. Pedagogiskt värre!

2 kommentarer:

Nina sa...

Den har vi oxå. Finns en lite mindre våldsam app med en hund som jag brukar försöka ta fram

Kay sa...

Hahaha! SÅ kul! Glad att jag har en stenålderstelefon, så valen blir färre... :)