tisdag, oktober 18, 2011

Framme


Jag har sovit gott i den gigantiska sängen!

Efter några timmars flygresa landade vi på Heathrow. Därifrån tog vi tåget till Paddington Station och där såg jag minsann den lilla björnen. Hur var sagan om Paddington nu igen? Hittades han på stationen eller hur var det?

Försökte hitta plattform 9 och 1/4 för att åka till Hogwarts, men hittade den inte så jag klev på tåget med de andra och för 20 spänn köpte jag en filmbiljett och valde "This is it" med Michael Jackson. Tågresan gick således snabbt och jag satt med ett leende på läpparna. Vilken show det hade blivit om han inte hade dött! Sååååååååå bra!

Väl framme i Exeter var den första affären vi passerade en...tygaffär! Tryckte näsan mot fönstret och kommer definitivt återvända dit!

Checkade in på hotellet och sedan ut med gruppen för att hitta en restaurang att käka på. Gick in på en pub som hade en vag stank av urin över sig. Många var hungriga (jag med, men urinlukt?!) och vi satte oss där. När vi suttit tio minuter utan att servitörerna kommit fram trots att de passerat oss flera gånger så tröttnade även de hungriga.

Vi gick till en italiensk restaurang istället och fick en mycket god middag!

Sen var klockan 22 och alla var såååååååå trötta. Hade velat gå ut, men vågade inte själv första kvällen i ett främmande land i en främmande stad. Hade en trist kväll på hotellrummet och längtade hem så himla mycket!

Nu ska jag börja dagen med en promenad och sen hotellfrulle.

På programmet idag står bl.a. information från SEEDS, en verksamhet där kvinnor som tagit sig ur relationer där de utsatts för våld i nära relation arbetar med att informera andra om våld i nära relation samt att arbeta med andra kvinnor som blir utsatta för våld av deras partner. SÅ intressant!

Inga kommentarer: