tisdag, augusti 19, 2014

Alltid alla recept med mig

Jag har funderat lite nu och då på hur jag ska göra för att på ett enkelt sätt kunna omvandla mina pappers-recept och mina recept online till att bli helt online och möjliga att nå överallt. Även utan uppkoppling. Det fanns lite olika appar, Paprika, Evernote och googles Drive bland annat, som var lämpliga för uppdraget, men till slut fastnade jag för att göra något med mitt utrymme i Dropbox. Så nu har jag kommit så långt att jag lagt upp min "Receptbok" där med alla 17 undermappar, tidigare flikar i registret i min receptbok.

Pinterest är ju en av de mest fantastiska sajter som finns. En gigantisk anslagstavla där jag kan sortera allt möjligt, inspiration i sömnad, recept, tips på inredning - ja, allt! Där har jag en massa recept också, fast de flesta har jag inte provat. I min receptbok i Dropbox kommer jag bara lägga in recept jag tillagat och gillat. Jag ser redan fram emot detta! Hurra vad najs det ska bli, även om det kommer ta tid!

Inga kommentarer: