fredag, november 08, 2013

Nästan så ensamvargen saknar en flock

Bytte ju enhet för en dryg månad sedan. Min nya chef har inte bestämt vilken grupp på enheten som jag ska tillhöra än. Det positiva med det är att jag inte har veckomöten och APT inbokade (som förvisso kan vara givande, men ändå en stress eftersom den tiden alltid kan användas till annat - samtal, mail, dokumentation, telefonsamtal etc), men det negativa är att jag ännu inte vet vilka som är mina närmsta kollegor, att jag inte har en grupptillhörighet utan strövar omkring i utkanten av och ibland mitt i flocken socialförvaltningen utan att veta var jag ska hitta min plats. Trodde nog inte att jag skulle känna behov av grupptillhörighet, som den ensamvarg jag är, men det är ju glädjande att jag även på jobbet har behov av att tillhöra en flock!

Inga kommentarer: