lördag, september 28, 2013

Fredagsmyset som försvann

Igår mumsade jag och Lillkillen ur varsin påse fredagsmys. Sådana där anorektiska ostbågar i orange påse. Idag åt Sportfiskaren upp allt vi hade lämnat kvar, men lovade mig att köpa nya till kvällen. Kvällen kom och inga dök upp förrän jag lite diskret ställde mig framför fredagsmysskafferiet och öppnade det.
- Vill du att jag går och köper en påse.
- Ja tack, sa jag som såg fram emot att krypa ned i sängen, kolla lite tv via datorn och dricka cola och äta snacks till.

Hörnbutiken hade tydligen stängt och eftersom han hade druckit alkohol var det bara att trava iväg lite längre bort för Sportfiskaren. Det var ju gulligt gjort.

Direkt när jag kom ned såg jag att det var fel påse som låg på bordet. Anorektiska ostbågar med stark krydda. Jag ogillar ju starkt rätt mycket, men tänkte att SÅ starkt kunde det väl inte vara. Det kunde det.

Sportfiskaren erbjöd sig att gå en vända till, men det tyckte jag inte han behövde.

Så nu ligger jag här i sängen med tv i datorn, cola och utan snacks. Fast det är inte så dumt det heller...

Inga kommentarer: